5 Ekim 2016 Çarşamba

Güz Okuma Şenliği - 2016



Merhabalar, orta halli geçen bir Yaz Okuma Şenliğinin ardından Güz Okuma Şenliği ile karşınızdayım. Önceki şenlikte Zaman Çarkı kitaplarını öne aldığım için pek verimli olamadım.  Neyse ki Zaman Çarkı serisini bitirdim. :)
Bu şenliğin verimli geçmesi dileğiyle...

Şenliğe katılmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.



1. Kategori (10 puan): İsminde güz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların sonbaharda geçtiği bir kitap.

Sonbahar Ülkesi - Ray Bradbury - 406 sayfa - İthaki Yayınları.


2. Kategori (10 puan): Hem blogger hem yazar olan yazarlardan bir kitap. 
Bu kategoride yazarın Türk olması ve yazdığı blogun en azından 5 paylaşım yapmış olması şart.



İpekli Mendil - Yekta Kopan - 200 sayfa - Can Yayınları.

Yorumum: Öykü sözlüğü diye adlandırabileceğimiz bir derleme. Çok beğenmedim.

Puanım: 5 / 4

3. Kategori (10 puan): Kitaptaki karakterlerden en az birinin aşağıya yazacağım tür gruplarından herhangi birinin içinde olması.
Türler: Cadı, Vampir, Zombi, Peri.

Sıcak Bedenler - Isaac Marion - 216 sayfa - Doğan Kitap.

Yorumum: Filmini daha önceden izlemiştim. Kitabı daha güzelmiş. Olaylara zombi gözünden bakmak gayet güzeldi. Ancak bana bazı yerler gereksiz uzatılmış gibi geldi. Ayrıca buradan Doğan Kitap'a sesleniyorum "Bu kadar iğrenç bir kapak tasarlamayı nasıl başardınız?"

Puanım: 5 / 4

4. Kategori (10 puan): İnstagram, facebook gibi sosyal medya üzerinden oluşturulan ortak okuma gruplarının şenlik süresince okuduğu bir kitap.
Yalnız burada dikkat edilecek iki nokta bir o kitabın 5 Ekim 2016 - 25 Aralık 2016 tarihlerinde  okunacak olması, iki bu grupların aynı kitabı okuyacak olması. Yani yazar ayları ya da temalı kitap etkinliklerinde okuduğunuz kitaplar sayılmıyor.




Morgue Sokağı Cinayeti - Edgar Allan Poe - 150 sayfa - Notos Kitap.

Kitap Ağacı Polisiye Kulübü Kasım ayı kitabı.


5. Kategori (10 puan): Goodreads puanlamasında en az 4.00 puan alan ve minimum 50000 kişinin oy verdiği bir kitap.



On Küçük Zenci - Agatha Christie - 191 sayfa - Altın Kitaplar.


6. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.



Bugünlerde Bahar İndi - Yaşar Kemal - 111 sayfa - Yapı Kredi Yayınları.

Yorumum: Şiirler genel olarak fena değildi. Giriş kısımındaki ırgatlık yazıları ve son bölümdeki Kırmızı Deynek şiiri olmasa 3 puan verirdim. Bu iki neden yüzünden 4 puanı hak etti :)

Puanım: 5 / 4

7. Kategori (10 puan): İsminde bir organ bulunan bir kitap.
Kalp, Yürek, Göz gibi kelimelerin ağırlıklı seçileceğini düşündüğüm bir kategori oldu.




Elvira Madigan'ın Kayıp Parmağı - Selma Lønning Aarø - 264 sayfa - Dedalus Kitap.

8. Kategori (10 puan): Ülkemizde basılı en az 10 kitabı olan yazardan bir kitap.
Uyarı: Aynı kitabı farklı yayınevleri basarsa sayılmaz aman dikkat edin.




Gılgameş - Muazzez İlmiye Çığ - 95 sayfa - Kaynak Yayınları.

Yorumum: Gılgameş destanı muazzam bir eser ve medeniyetin ilk yazılı eseri. Tek sorun Muazzez İlmiye Çığ'ın iyi bir Sümerelog olmasının yanında iyi bir hikayeci olamaması. Kitap daha güzel olabilirdi.

Puanım: 5 / 4

9. Kategori (10 puan): 100 Temel Eser listesinden bir kitap.



Nutuk - Mustafa Kemal Atatürk - 638 sayfa - Atatürk Araştırma Merkezi.

10. Kategori (10 puan): Kategorilerden bağımsız canınızın istediği bir kitap.
Yaz Şenliğinin ev çok okunan kategorilerinden birisini eklemezsek olmaz.




Genç Bir Doktorun Anılar - Mihail Bulgakov - 162 sayfa - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

Yorumum: Son iki öykü haricinde öyküler mükemmeldi. Doktorun yanında hissettim kendimi, anlatımı harika.

Puanım: 5 / 4


11. Kategori (10 puan): Kapağında bir veya daha fazla insan yüzü bulunan bir kitap. Burada kategorinin esnek olduğunu belirteyim ister insan gölgesi olur ister yüzünün küçük bir bölümü olur tamamen size kalmış. Ayrıca illa ön profilden olması gerekmez resmin yan hatta arka profili de kabul ederim. Umarım anlatabilmişimdir.



Bir Nefeste Dünya Mitolojisi - Mark Daniels - 209 sayfa - Maya Kitap.

Yorumum: Mitolojiye giriş için iyi bir kitap. Ancak aham şahım bir anlatımı yok. Yunan mitolojisi sayfa sayfa anlatılırken koskoca Sümerler on sayfaya sığdırılmış. Sonuç olarak kitap aşırı yüzeysel, bir şeyler anlatıyor ama insanı doyurmuyor.

Puanım: 5 / 3

12. Kategori (10 puan): Güz Şenliği Öğretmenler Günü’nü kapsayacağı için öğretmenlik yapan  ya da yapmış bir yazardan bir kitap.



Bozkurtlar - Hüseyin Nihal Atsız - 626 sayfa - Ötüken Neşriyat.


13. Kategori (10 puan): En az 10 farklı yazardan birer eser barındıran bir öykü, masal, şiir, anı, gezi vb türde bir kitap..




Adalet - Kolektif - 432 sayfa - Martı Yayınları.

14. Kategori (10 puan): İsmi hava durumunu çağrıştıran bir kelime barındıran bir kitap.
İlla yağmur gibi bir kelime olmak değil, yağmak fiili olsa da olur. Yalnız mevsimsel ifade olmaz. (Kış Masalı gibi isimler kabulüm değil)



Rüzgarı Dizginleyen Çocuk - William Kamkawamba - 380 sayfa - Martı Yayınları.

15. Kategori (10 puan): İsminde bağlaç olan bir kitap.
Ama, fakat, lâkin, ancak, yalnız, oysa, oysaki, hâlbuki, ve, ile, ki, de, çünkü, zira gibi.




Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu - Italo Calvino - 252 sayfa - Yapı Kredi Yayınları.

16. Kategori (10 puan): 200 sayfadan kısa bir kitap.
Bu kategoride 201 sayfayı kabul etmediğimi belirteyim :(




Bâbil Yaratılış Destanı - 63 sayfa - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

OKUNDU.


17. Kategori ( Her kitap 10 puan iki kitap okunursa ekstra 20 puan toplamda 40 puan): Öncelikle Nobel Ödülü almış bir yazar seçiyorsunuz.  Yazarın Nobel Ödülü aldığı tarihe bakıyorsunuz.
a) Nobel Ödülü almadan yazdığı bir kitap.



Veba - Albert Camus - 303 sayfa - Can Yayınları.


b) Nobel Ödülü aldıktan sonra yazdığı bir kitap.




Sürgün ve Krallık - Albert Camus - 142 sayfa - Can Yayınları.


18. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.



Efendi Dayının Kozalakları - Metin Savaş - 264 sayfa - Ötüken Neşriyat.

Yorumum: Öncelikle yazarın mütevazi bir önsözüyle karşılaşıyoruz. Diyor ki: "Bu roman benim ilk romanım; acemice yazılmış kusurlu bir romandır" Fazla beklentiyle okumayın diyor. Bu söz, bu mütevazilik  çok hoşuma gitti. Yazarın kendisi de çok mütevaziymiş. Tanışan arkadaşlar öyle diyor.

Neyse kitaba gelecek olursak: İstanbul'da yaşayan Bursa'lı bir ailenin kızı olan Mualla'nın, Efendi Dayısının ölümünden sonraki yaşadıklarına tanık oluyoruz. Mualla dayısının ölümünden sonra Efendi Dayısının gözü gibi baktığı kozalakları arıyor... Bu arayışta ailesinin esrarengiz yönlerini, dayısının gizemli geçmişi, aşkı ve daha bir çok şeyi buluyor. 

Metin Savaş'ın kusurlu romanı buysa diğerlerini düşünemiyorum. Çok sevdim çok beğendim.

Puanım: 5 / 4,5




Foto Sabah Resimleri - Ayşe Kulin - 132 sayfa - Everest Yayınları.




Tarih Sümer'de Başlar - Samuel Noah Kramer - 488 sayfa - Kabalcı Yayıncılık.

Yorumum: Gayet doyurucu bir kitaptı ama dili çok akademikti. Açıkçası bana biraz bile geldi diyebilirim.

Puanım: 5 / 4



Dünyaya Orman Denir - Ursula K Leguin - Metis Kitap.

19. Kategori (Her kitap 10 puan dört kitap okunursa ekstra 30 puan toplamda 70 puan): Baş harfleri alfabeye göre sıralanan 4 kitap.


Çember - Dave Eggers - 493 sayfa - Siren Yayınları.

Yorumum: Kitabın tanıtım bülteninde açık ve net olarak içerik yazılmış. Ben içerik hakkında bir şey demek istemiyorum. Yazarın elinde güzel bir konu varmış ama bu konuyu güzel işleyememiş. Bazı yerlerinde ürktüm falan, ama ne bileyim kitapta bir şeyler eksik gibiydi. Galiba beklentiyi yüksek tuttum.

Puanım: 5 / 3 



Darwinya - Robert Charles Wilson - 384 sayfa - İthaki Yayınları.

Yorumum: TIKLAYIN. Bu kitabı neden sevmediniz? Ben çok sevdim. :)

Puanım: 5 / 4  



Emmaus Yolunda - Yehia Sa'a - 323 sayfa - Yeni Yaşam Yayınları.

Yorumum: Kitap Eski Ahit ve Yeni Akit'i anlaşılır bir şekilde bize anlatıyor. Anlatıyor diyorum. Çünkü yazar kitabı o kadar başarılı bir dille yazmış ki kendimi yazarla sohbet ediyormuşum gibi hissettim. Kitap bana bilmediğim veya yanlış bildiğim şeylerin doğrularını öğretti. Hristiyanlığa karşı bakış açınızı değiştirecek bir kitap. Kitabı dinsel açıdan çok başarılı buldum. Ancak bilimsel konularda yazar çuvallamış. Örnek verecek olursak: Dinozorların ve insanların aynı zamanda yaşadığını iddia etmesi ve bunun bilimsel olarak da kanıtlanmış olduğunu iddia etmesi. Evrim konusunu geçiştirmesi gibi.

Puanım: 5 / 4



Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca - Yaşar Kemal - 218 sayfa - Yapı Kredi Yayınları.

Yorumum: Kitabımız başlı başına bir metafor. Adaletsizlik, eşitsizlik, sömürü, katliam, korkuyla ve boş vaadlerle bir toplumun uyutulması... Söyleyecek çok şey var ama söyleyemiyorum. Yaşar Kemal'in dediği gibi: "...yeryüzünün karıncaları birleşse..." Okuduktan sonra da ben dedim: "Ah bir birleşse..."


20. Kategori (Her  bir kitap 10 puan tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan toplamda 80 puan) Aşağıya ekleyeceğim ülkelerde doğmuş yazarlardan bir kitap. (Ben seçeneğiniz bol olsun diye sekiz ülke ekledim siz dört tanesini seçeceksiniz.)
Ülkeler: Endonezya, Çin, İngiltere, Rusya, Kanada, Almanya, İrlanda, İtalya.


Aspidistra- George Orwell - 296 sayfa - Can Yayınları.

Yorumum: Bu kitap hakkında iki satır yorum yazılacak bir kitap değil. Zamanı gelince uzun uzun yorumumu yazıp, buradaki yazıyı da güncellerim. Şimdilik tek söyleyeceğim: Şu ana kadar okuduğum en iyi George Orwell kitabıydı.

Puanım: 5 / 5



Sonsuzluğun Sonu - Isaac Asimov - 240 sayfa - Monokl Yayınları.



Kasap Çırağı - Patrick McCabe - 236 sayfa - İthaki Yayınları.



Fedailerin Kalesi Alamut - Vladimir Bartol - 510 sayfa - Koridor Yayıncılık.

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

-Fantastik dört kitap.




Rüzgarın Adı - Patrick Rothfuss - 736 sayfa - İthaki Yayınları.

Yorumum: İkinci okuyuşum. Ne yalan söyleyeyim kitap çok durağan ve sıkıcı başlamıştı. Hatta bunu Locke Lamora'nın Yalanları kitabının önsözünde Pat dahi itiraf ediyor. Sonra hancı Kote, Kvothe oluyor... Sanki kitap bize şarkı söylüyor. Adema Ruhlarla beraber seyahat ediyoruz, Tarbean sokaklarında beraber dayak yiyiyoruz, Üniversitenin altını üstüne beraber getiriyoruz. Yani kitap bize bunu iliklerimize kadar hissettiriyor.

Puanım: 5 / 5



Bilge Adamın Korkusu - Patrick Rothfuss - 1142 sayfa - İthaki Yayınları.

Yorumum: İlk kitap kadar beğenemedim. Nedense derdini anlatamayan, çok konuşan biriyle konuşmuşum ve kafam şişmiş gibi hissediyorum. İlk 550 sayfayı ne kadar beğenmediysem, ikinci 550 sayfayı o kadar beğendim.

Puanım: 5 / 4



Sessizliğin Müziği - Patrick Rothfuss - 184 sayfa - İthaki Yayınları.

Yorumum: Acayipti. Auri ve Şeyaltı hakkında pek çok şey öğrendik. Ama okunmasa da olur.

Puanım: 5 / 3



Koralin ve Gizli Dünya - Neil Gaiman - 181 sayfa - İthaki Yayınları.

Yorumum: Enteresandı. Çocukların korkularını yenmeleri için okutulması gerektiğini düşünüyorum.

Puanım: 5 / 4



Şimdilik bu kadar. Şartlara göre listede ekleme-çıkarma, yer değiştirme olabilir.

4 yorum:

  1. ne kadar farklı ve değişik kitaplar :) ayrıntılı olarak inceleyip fydalanacağım bu listeden :)keyifli okumalar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizlere de keyifli okumalar. :)

      Sil
  2. Kitaplar için yorum yazacaktım vazgeçtim. İlginç bir liste olmuş. Her tarz kitap var. Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iye yazmadınız ki? Merak ettim şimdi. :) Teşekkür ederim. Sizlere de keyifli okumalar.

      Sil